Pastaruoju metu dažnokai rašau apie „Švyturį„. Deja, nieko kito nelieka – „Švyturys“, kaip rinkos lyderis, ir viešumoje pasirodo dažniausiai: organizuoja konkursus, renginius, aktyviai į rinką leidžia naujus gaminius ir apie viską plačiai komunikuoja alumi besidomintiems žmonės. Kiti gamintojai arba nieko įdomaus nedaro, arba – apie tai nekalba ir nekomunikuoja. Ką padarysi – tokia jau jų valia. Kai pradės komunikuoti – tuomet ir bus ką rašyti.

Na o „Švyturys“ pradėjo naują akciją – atrakciją, skirtą vasaros pardavimams didinti. Tokios akcijos jau tampa tradicinėmis: visą vasarą perki alų, registruoji kamštelius ir gauni prizus. Didesnius ir mažesnius.

Šiemet įsteigtas pagrindinis prizas – galimybė laimėti kelionę jachta po Viduržemio jūrą. Ir plakatą reklaminį sukūrė šiai progai – jį matote viršuje (paspaudus paveikslėlis didinasi, parodant detales).

Gražu, romantiška ir … beviltiškai blogai. Taip vizualiai apipavidalinti būsimo (esamo) konkurso negalima. Paaiškinsiu kodėl: plakate matome žmogų, kuris stovi jūra plaukiančios jachtos priekyje, ir viena ranka laikosi už štago*, jis yra be liemenės, be saugos diržų. Už jo ant jachtos denio akivaizdžiai matoma dėžė su alumi. Tai blogiausias jūrinės praktikos pavyzdys, kokį įmanoma sugalvoti.

Visos geros praktikos jūrinės taisyklės yra rašomos krauju – jos kuriamos po to, kai įvyksta praradimai. Plaukiant jachta privaloma dėvėti gelbėjimosi liemenę. Ir alkoholį dera vartoti tik krante. Priešingu atveju romantiški pasiplaukiojimai gali baigtis liūdnai. Sakantiems „ai, nusišneka“ irba „man taip nebus“ noriu jums priminti vieną neseną įvykįKuršių mariose nuskendo Visagino atominės elektrinės generalinis direktorius Šarūnas Vasiliauskas. Penktadienio vakarą 21 val. 38 min. Karinių jūrų pajėgų jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (JGKC) iš Bendrojo pagalbos centro gavo pranešimą, kad iš jachtos „Svajūnas“ (KL-1824), esančios apie 1,5 jūrmylės nuo Nidos uosto, iškrito žmogus. JGKC budėtojui susisiekus su jachtos kapitonu, jis patvirtino, kad iš jachtos iškrito 50 metų amžiaus vyras, jis su savimi neturėjo gelbėjimosi liemenės.

Tai čia oficiali informacija. O neoficialiai buriuotojai dar metus puse lūpų kalbėjo, kad Š.Vasiliauskas iškrito neblaivus.

Aš suprantu, kad ne „Švyturys“ šią reklamą kūrė – jiems tokį variantą pasiūlė ir vėliau pagamino kuri nors reklamos agentūra. Man nuostabą kelia, kad tokį formatą patvirtino reklamos užsakovai. O juk jie yra „Aludarių gildijos“ nariai ir viešai deklaruoja, kad:

Gildijos nariai laikosi visų etiško verslo normų – veiklą vykdo skaidriai ir sąžiningai, rūpinasi savo darbuotojais, partneriais ir bendruomene, kurioje veikia;

Gildijos nariai propaguoja atsakingą alaus vartojimą;

Liūdna.

Dabar jau galite numoti ranka ir irzliai tarstelti, neva aš kabinėjuosi prie smulkmenų ir nieko čia tokio. O jeigu tai būtų ne gražuolė jachta, bet sportinis kabrioletas, vairuotas būtų be prisegto saugos diržo, o alaus dėžė būtų ant gretimos keleivio sėdynės – kaip atrodytų tada? Ir kuo tai skiriasi nuo dabartinio plakato?

Dievas, sako žmonės, gyvena smulkmenos. Velnias, deja, taip pat.

*Štagas – (ol. stag) -jūr. plieninis lynas, einantis nuo viršutinės stiebo dalies į laivo pirmagalį ir į laivagalį, kad stiebas neišlinktų.