Naujasis ideologijų mokslas ištiria vartotojų poreikius ir nevalingas politines pažiūras.

Gal tai buvo ir neišvengiama, bet tai stulbinama. Naujuose tyrimuose, publikuotuose Psychological Science žurnale, Vishal Singh iš New York University’s Stern School of Bussiness drauge su kolegomis ištyrė liberalų ir konservatorių labiausiai vartojamų produktų pasirinkimus. To rezultatu kairiųjų ir dešiniųjų spektre išsidėstę puikiai pasauliui pažįstami įvairaus masto prekybiniai ženklai tokie kaip Coca-Cola ar Tide.

tyrimuose, Singh kartu su kolegomis per šešerius metus ištyrė 416 JAV apygardų, nuo 135 prekybos centrų tinklų ir 1860 individualių parduotuvių pardavimo duomenis. Tirdami šias masiško vartojimo bangas, tyrėjai gilinosi į vartotojų prisotintos rinkos industrijas nuo skalbiklių iki šaldytų picų, nuo dantų pastų iki skustuvų. Jie patys savo tyrimuose pažymi, kad industrija stengiasi įtraukti daugelį naujų produktų ir prekybos ženklų, tarp jų ir daug nežinomų, kurie bando rungtis rinkoje su gerai žinomais prekybiniais ženklais.

Hipotezė iš esmės buvo paprasta: Apygardose, turinčiose daugiau gyventojų, kurie balsuoja už Respublikonų partiją, standartiniai ir nauji niekam nežinomi produktai yra perkami mažiau negu jau žinomi gaminiai. Bandykite įsivaizduoti konservatorių ir liberalą skalbinių skyriuje parduotuvėje. Esminė idėja yra ta, kad konservatorius labiau pirks brangesnį ir labiau žinomą Tide (Procter & Gamble produktą) negu pigų parduotuvės standartinį (Lietuviškam atitikmeniui geriausias pavyzdys būtų Cento), kurį dažniau rinktųsi liberalas.

Konservatoriai šiaip ar taip nėra pratę prie nežinomų ar nematytų prekių ir yra mažiau atviri naujovėms. Yra pagrindas manyti, kad tai atspindi ir vartotojų elgesyje renkantis prekybinius ženklus. Tyrimo autoriai teigia, kad prekinio ženklo atskyrimas padeda apsispręsti apsiperkant. Pačių autorių tyrimo tikslas ir buvo atskirti ar konservatyvių vertybių, kaip tradicijos ir papročiai, aspektai atspindi pasitikėjimą stambiais ar mažiau žinomais prekiniais ženklais.

Ištyrus apie 26 skirtingų produktų kategorijas – tokių kaip kava, sauskelnės, valikliai, majonezas – nustatyta, kad Respublikonų, religinių apygardų teritorijose, naujoviškos prekės perkamos žymiai mažiau. Autoriai teigia, kad konservatoriškose apygardose nauji produktai neturėjo didesnio prasiskverbimo į rinką, negu žinomi. Standartinių prekių tyrime 19 iš 26 produktų kategorijų buvo pardavinėjami prasčiau religingose gyvenvietėse. Tyrimai apžvelgė ir demografinius faktorius, parduotuvės dydžius, bei standartinių produktų kokybę.

Galime pabrėžti keletą tyrimo išvadų. Labiausiai pažymėtina, kad tai patvirtina, kad politinė ideologija didžiąja dalimi yra mūsų pagrindinių psichologinių ar biologinių bruožų atspindys. Tyrimai rodo, kad liberalai ir konservatoriai skiriasi savo miegamojo išdėstymu, polinkiais į meną, humoro jausmu, netgi kompiuterinių žaidimų taktika.

Verta paminėti, kad nors ir konservatoriai labiau linkę pasitikėti labiau paplitusiais prekės ženklais, bet tai nereiškia, kad liberalai patys neturi sau priimtino ženklo poreikių. Jie mieliau renkasi tokį prekės ženklą, kuris geriau atspindi liberalias vertybes. Ilga laiką buvo teigiama, kad liberalai yra smarkiai prisirišę prie Apple, kurio “Think Different” kampanija stipriai patraukia liberalų dėmesį. Kažkas panašaus yra ir su alaus pasirinkimu. Pavyzdžiui Pabst Blue Ribbon pasirinkimas vietoje Budweiser. Tai aišku nesako, kad liberalai nėra patraukiami masinio marketingo, bet tiesiog ar tas specifinis prekės ženklas ir jo gaminiai patraukia paties liberalo psichologiją ir jos nuolatinį smalsumo tenkinimą.

Galų gale pačios tarptautinės korporacijos supranta, tarp kurio politinio spektro (Raudono(respublikonų) ar melyno(demokratų)) atstovų jų gaminiai yra populiarūs. Ir kas be ko tai gali panaudoti savo reklamuojamų produktų įvaizdžio kūrimui. Įvaizdžio, kuris žmogui suteikia saugumo ir lūkesčių pateisinimo jausmą.

Į tai taipogi turi atsižvelgti ir investuotojai. “Ekonominės tvirtovės” principas giriamas liberalaus investuotojo Warren Buffett pažymi įdėją, kad kompanija turi nenugalimą tvirtovę prekyvietėje, nes konkurentai negali rasti būdų kaip įtikti kompanijos prekybiniam ženklui ir jos nuolatiniams pirkėjams. Galimas daiktas, kad jeigų nebūtų konservatyvių pirkėjų, ekonomines tvirtoves būtų sunkiau įkurti.

Prieš tai buvusioje tiriamojo darbo versijoje. Singh ir jo kolegos padarė išvadą tirdamas liberalų ir konservatorių alaus pasirinkimus, pažymėdamas, kad konervatoriai labiau mėgsta gamyklinį alų tokį kaip Budweiser, Miller, o liberalai importinį, užsienietišką kaip Guinness arba Heineken. Jie taip pat paminėjo ir Coors, kurio gamybai daugelį metų vadovavo Joseph Coors, kuris dosniai remdavo konservatorišką politiką ir padėjo suformuoti Paveldo Fondą ir finansuoti Ronaldo Reagano kampanijoms.

Pripažinkite: Mes visi žinojome, kad daugelis sėkmingų brandų kultūrine prasme yra dešiniosios pakraipos. Naujieji tyrimai leidžia labiau suprasti šiuos ideologinius reiškinius, kurie tampa neišvengiami ir svarbūs suprasti kokie mes esame žmonės.