Kas naujo Lietuvos alaus rinkoje? Nekažinkas. Pavasaris prastas. Vasaros pradžia – taip pat. Verkia ne tik ledų pardavėjai ir Palangos verslininkai. Visiems sezoniškumas kerta planus ir rezultatus. Todėl šį kartą rinkos naujienas pateiksiu glaustai ir su nuorodomis – konkretų, jus sudominusį, pranešimą rasite originaliame šaltinyje.

Tad kuo gyveno Lietuvos alaus rinka pastaruosius kelis mėnesius?

„Kauno alus“ krenta žemyn:  Alaus gamybos AB „Kauno alus“ pardavimo pajamos 2013 m. mažėjo 7% ir siekė 15,8 mln. Lt, 2012 m. – 16,9 mln. Lt. Ikimokestinis nuostolis buvo 295.390 Lt, kai 2012 m. uždirbta 299.144 Lt ikimokestinio pelno. 

Visas straipsnis: vz.lt

Tuo tarpu „Švyturys – Utenos alus“ 16mln. litų išleidžia marketingui. Stipraus prekės ženklo neturinčiam gamintojui konkurencinėje kovoje lieka vienas ginklas – kaina, tačiau ją mažinti iki begalybės nėra galimybių, įsitikinęs p. Viršilas. Todėl svarbiausias kiekvienos įmonės tikslas turėtų būti susijęs su prekės ženklų stiprinimu visais įmanomais būdais. 

Vz.lt: Viršilas atskleidžia, kaip naudojamas 16 mln. Lt rinkodaros biudžetas.

Beje, Š-UA sekėsi neblogai: atgaivintas „Utenos Classic“ gavo Europos kulinarijos ekspertų pripažinimą. R. Viršilas džiaugiasi, kad įmonės gaminamas alus pasklido veik po visą pasaulį.

Gal ir po visą, tačiau Baltarusijos rinka užsidarė. Batka įvariais keistais sprendimais glumina pasaulį, vienas iš paskutinių – draudimas importuoti užsieninį alų. Š-UA ten vežė ~15% savo produkcijos. Prasta sezono pradžia ir Baltarusijos rinkos užsidarymas bus juntamas ir rinkos lyderiui – šio fakto nenuslėpsi. Žiūrėsim kaip tai atsilieps įmonės rezultatams, kurie bus skelbiami kitų metų pradžioje.

Kas dar naujo? „Aludario darbas – ne tas, apie kurį svajojau nuo vaikystės, tačiau dabar galiu pasakyti: apie tokį darbą negalėjau net svajoti“, – pripažino „Kalnapilio“ alaus daryklos aludaris Ričardas Barakūnas portalui lrytas.lt. Publikuojamas interviu su aludariu apie jo kelią į aludarystę.

Viena seniausių Lietuvos alaus daryklų „Biržų alus“ išsikėlė ambicingą tikslą pritraukti aukštesnes pajamas turinčius alaus mėgėjus. Įmonė investavo į naują pilstymo įrangą ir jau liepą Lietuvos vartotojams pasiūlys aukščiausios kokybės – „premium“ klasės – alaus stikliniuose buteliuose. Įdomi naujiena, lauksim rezultatų. Daugiau apie tai skaitykite vz.lt

O Delfi.lt aiškinosi kur dingo sidro vartotojaiSidro vartotojai buvo jauni vartotojai. Ir jei pažiūrėtume, kaip sidro vartojimas atsirado rinkoje, tai jis atsirado per rinkodaros priemones: buvo formuojama pasiūla, nes tokio produkto niekas nežinojo. Buvo sukurti įvairūs alkoholiniai gėrimai – į sultis buvo pridedama alkoholio ir reklamuojama, kad tai yra labai geras gėrimas. Tačiau gyvenimas parodė, kad tai neprigijo. Didelė dalis nebuvo kokybiška ir nepasakyčiau, kad labai skonio savybėmis pasižyminti. Ne visi produktai buvo iš natūralių medžiagų, buvo daug chemijos pridėta.

Taigi, ką pasėjom – tą nupjovėm. Ilgas litas pasirodė trumpesnis nei tikėtasi. Kita vertus, niekas nedraudžia pradėti nuo nulio. Tik ne su „obuolių kvapo gėrimu“ o su tikru ir vartotojams patraukliu sidru.

Štai tiek skurdžių naujienų iš šaltos ir lietingos Lietuvos alaus rinkos. Nieko, sinoptikai žada, kad artimiausiu laiku atšils, orai pasitaisys, o kartu su jais ir pardavimai ūgtels. Gal tada ir naujienų bus džiugesnių?